2012-12-09

Sjunger på sista versen

På jobbet alltså, jag har bara en vecka kvar, sen långledigt och nytt jobb som börjar 1 januari. Har precis varit ivåg på planeringsmöte med dom och det kändes toppen! Ser verkligen fram emot det.  Bloggandet har sackat på sistone, är det ute att blogga? Ja, lite men det finns ju fortfarande läsare och jag vill gärna dela lite av framförallt mitt handarbetsliv så jag försöker fortsätta. Har tänkt rensa lite här på bloggen men det blir inte idag. Idag är det egentligen pyssel och bakdag men lite blogg och stick ska jag väl hinna med. Sen jag bloggade senast har det hänt en del. Jag har varit i Sevilla och hälsat på min äldsta dotter som studerar där, sista veckan i november fick vi sol och 20 grader varmt på eftermiddagarna i en väldigt trevlig stad med mycket att se. Jag blev förälskad i apelsinträden som kantade gatorna och förvånades av ett gäng undulater som skränade i en palm mitt i stan. Vi åt massor med goda tapas och hade det så trevligt. Det enda tråkig som hände var att säkerhetskontrollen snodde mina stickspetsar på hemvägen. Sen passade jag på att gå en workshop i yllebroderi och kavelfrans hos Helylle, mycket inspirerande, det ska bli muddar i grönt! och lite orange.
Mina gröna surfarvantar är klara och dom behövs för nu är det kallt och snö men jag vill ändå surfa utomhus.
I Sevilla hittade vi en fin fuskpolo med huva och nu har jag påbörjat ett försök att härma den i dubbel alpaca från Drops (är ju rea just nu). Sen kämpar jag på med min svarta spetsjal, skulle vilja ha den klar till jul. Mina spede- och nattröjor skulle det vara bar att hålla å med under ledigheten, tänkte inte julstöka hela dagarna.
Jag har haft allvarliga funderingar på att bli med stickmaskin men vet inte riktigt, det tar nog en hel del tid att lära sig och vad ska jag göra med allt som den kan producera, jag har ju redan lite för mycket stickat att använda.
Sen funderar jag på om det finns nån rolig bok man skulle önska sig i julklapp. Nån som har nåt tips?

1 kommentar:

heidi sa...

så härligt att åka iväg till Sevilla i höstmörkret:)))

surfvantarna ser jättesköna ut:) perfekta med tanke på att vintern har slagit till ordentligt:))