2013-02-23

Vurmar vidare

Jag fortsätter med min vurm för estniska vantar. Första paret klart, andra paret halvklart och fler nya par på planeringsstadiet. Restgarner framplockade för ytterligare två par samt vitt garn inköpt på Helylle igår när jag faktiskt fick lite stickcafétid, kul att träffa er igen, ni som var där!
Tur att det är helg nu så jag kan komma igång med fler par, ett par blå-grön-oreanga och ett par med estnisk mudd (sån där sned som ser rutig ut fast den är randig, ja ni får se sen...).

Den gröna spedetröjan växer så sakteliga, tur att det är en del sticktid när jag reser för den är inte såå kul att sticka så hemma blir det lätt att jag tar nåt annat. Jag har i alla fall stickat 5-6 cm efter ärmhålsavmaskningen och ena ärmen är ju nästan klar så det känns hel OK. Men det konstiga är att jag vill sticka fler (eller är det att jag vill ha fler) en vit och en blåaktig önskar jag mig ... men först ska den bruna nattröjan bli klar och monterad och den gröna såklart.

I början på april ska jag åka till Bergen och då tänker jag göra ett besök på Husfliden där, det kan ju finnas fina band eller nåt annat fint, man vet aldrig...

Inga kommentarer: