2013-03-24

Skönt när grönt blir klart


Grönt är skönt men ibland är det skönt när grönt är slut. Min gröna spedetröja är färdigstickad! Så himla skönt! Om ungefär en månad ska jag på dekorationskurs med Inger Ohlsson så det känns jätteskönt att inte sitta där kvällen innan och slita med mina 2mms. Nu kan jag ta fram min bruna nattröja och sticka klart den också men jag behöver lite annan stimulans också. I fredags blev jag klar med min hapsjal i Holsts bomull-ull. Det blev drygt ett nystan kvar så jag slank in hos Mormor Elin i Växjö och kompletterade med ett nystan naturvitt. Det ska bli en Barndom av Stephen West och det verkar vara ett bra mönster och det kan nog bli mer än en sådan. Vill gärna testa att sticka en i sockgarn också. På planeringsstadiet finns en ny Odd Molly wannabe, men nu är det en tröja nämligen denna, se bild. Min kommer inte att se ut såhär, jag har ett Aade longgarn i brunt, beige, gult och orange som jag tänker kombinera med naturvitt, sen ska jag att ha ett annat mönster blommor, stjärnor eller nåt, det är inte bestämt än. Jag gillar halsen med en virkad kant och den virkade linningen. Sen är det en fin rygg med en dragsko och rosett, får se hur jag gör där. Än så länge är jag på provstickningsstadiet, testar olika mönster och kollar masktäthet. Tänker bli klar med de koftor (och tröjan) jag håller på med innan jag börjar den här. I en kasse ligger dessutom lingarn till en tröja, ett riktigt vårprojekt, vore ju kul om det kan bli klar och användas i sommar. Som vanligt har jag ingen brist på pågående och framtida projekt :-)

Inga kommentarer: