2013-04-01

Klarar ännu mer!

Österlen påsken 2013


Ja, så var den bruna nattröjan klar, påbörjad 11 juli 2012. Den är inte monterad än, känns ändå härligt. Om en vecka ska jag åka några dagar till Bergen i jobbet och då tänkte jag hinna med ett besök på hemslöjden och se om där finns några fina band att dekorera den med. Den gröna spedetröjan ligger och torkar efter tvätt, nu är den redo för dekorationskurs hos Inger Ohlsson. Såklart är jag ju tvungen att börja lite nytt, fick (har köpt) en fantastisk vantbok Latviesa Cimdi av Maruta Grasmane så det fick bli ett par vantar, det är ju fortfarande kallt. Dom är inte riktigt klara än men snart, stickar med Rauma finull och 2 mm, det blir fint och sen kan jag bara bläddra lite i boken och hitta hur många fler fina som helst. Jag har också köpt ännu ett mönster av Stephen West Barndom och det stickar jag i Holst ull-bomull, bra att ta med på tåget. Nu börjar ju jobbet igen och det kräver att jag har en bra pendlarstickning att koppla av med när jag åker hem.
Påsken har innehållit konstrunda, en Ystad/Tomelilladag och idag en till galleri Lindqvist där
Shoppen på Tomelilla konsthall
Fredik Lindqvist ställde ut, jag gillar verkligen hans konst. Träsnitt på tyg som han syr ihop, ångrar att jag inte köpte något, inte särskilt dyrt faktiskt. Ystadsrundan tog oss till Ystads konstmuseum där Gert Aspelin möter sin farfar, väldigt fin utställning, se den!Vi kom också till Tomelilla kosthall och Elna Joloms häftiga glaskonst, ärtskidan känns somrig. Nu är det "söndagskväll" med lite tv-avkoppling och sticke, ger bra start på veckan hoppas jag!
Påskägg hemma hos oss

Inga kommentarer: