2013-05-06

Nästan tre veckor senare

Ibland går tiden extra snabbt. Nu är det post Bergen och post spedetröjskurs och näsan post förkylning. Bergen en jättefin stad med en mycket bra konferens. Europas regnigaste stad lyste i solen och hemslöjdsbutiken hann jag med, dom hade inte det band som jag letade efter men lite knappar och i en juvelerarbutik hittade jag en liten sölja så lite shopping hann jag med. Väl hemma så rusade tiden vidare med jobb och jobbresor ända tills förra helgen då jag fick förmånen att vara med på en "dekorera din spedetröjakurs" hos Inger Ohlsson. Äntligen kom jag igång med min tröja och blev säkert lotsad av Inger. Jättekul! Efter kursen träffades jag av en förkylning, hade glömt hur det kändes, tror det var mer än ett år sedan jag var förkyld förra gången. Nu ikväll har jag gjort klart min kofta men den saknar något och jag försöker komma på vad. Har i alla fall bestämt att den ska användas tills jag kommer på det. Jag stickar på ännu en pop-spotssjal och den här gången kommer den att få en spetskant och jag har påbörjat en uppifrånochnertröja i lin, årets sommartröja. Så ser mitt stickliv ut och jag har minsann varit på stickcafé ett par gånger också, kul!



Inga kommentarer: