2013-05-07

Uppdatering

Barndom
Med forsatta tum och musarmsproblem så är det sticka lugnt som gäller. Men i huvudet så snurrar det så mycket vill komma ut, en vit och en blå spedetröja (men börjar tro på stickmaskin, letar lite mer intensivt just nu) sen är det en så fin kofta som jag har tänkt på länge med randiga ärmar i många färger och så köpte jag Vogntepper av Pinneguri, vill sticka en liten flit, inte babyfilt, och snart ramlar det in några fina böcker så då blir det bara värre med idésnurret. Jag håller i alla fall på med den gula popsjalen, min vimpeltröja och har skaffat allt material till monteringen av den bruna nattröjan och javisst ja, sen är det ju Barndom av Stephen West, den har fått lite mer garn idag, behöver en komplementfärg så Mormor Elin fick hjälpa till.  Och sen tänkte jag vara med i ett Bingeupprop i Halland, vad jag ska sticka, det får ni sen men nu kommer jag att planera det i alla fall, har inte bestämt om det blir traditopnella färger men modellen är bestämd, ska bara "designa" den och fixa garn.
Det blir mindre sticktid nu inte bara pga fysiska besvär utan trädgårdsarbetet är ju rätt intensivt just nu. Kirskål och nässlor ska bort, rosor ska klippas och sådden bör ske snarast för nu är det ju faktiskt vår på riktigt!

Inga kommentarer: