2013-08-07

Känner mig lite sticknöjd

 med en tumvante och två par fingervantar klara! 
  • Den estniska inspirationen gjorde att jag gick i mål, fingervantarna.
  • Den lettiska inspirationen har hittills gjort att jag i alla fall är klar men vante nr 1.
Jag har även lämnat in en grej till Bjärboutställningen i Halland fast den är virkad.
Förra veckan startade vi filtstickning på stickkafeet på Helylle och när Pinneguri fick nys om det så tog hon bilen från Oslo för att vara med. Hon hade med sig filtarna som kommer i hennes nästa e-bok. Jättefina! och nu har jag fått fingra på Wollmeisegarnet som någon av dem var stickad i, härligt mjukt, ska nog köpa mig två härvor. Verkligen roligt att få träffa henne på riktigt och höra hur hon tänker om stickat och det där med att sälja mönster.
Min egen filt har tagit fart den ska ges bort så mottagaren har fått bestämma färgerna. Olika bruna och beige nyanser samt vitt. Den är kul att sticka men jag skulle vilja ha en 60 cm sticka. Sen tog jag tag i en soffkuddestickning och bestämde nytt mönster så nu är den nästan klar, undrar om det är flätstickningen eller jobbet som gör att jag fick lite ont i tummen igen. Kudden ska kompletteras med två grå kuddar också de med nåt slags flätmönster, passade på att beställa Ruth Cross bok . Ruth är den som har stickat Bellas fina vantar i Twilightfilmerna. Och! Stephen West har gjort det igen, på stickkaféet är dom helt maiska med Rockerfeller och nu kom det en ny Batad, den har jag börjat på, han är himla kul Stephen, hittar på nya saker och spännande former, har redan bestämt att sticka en till, fast det är klart, det måste ju kännas OK att ha den på och den här har ju en ovanlig design så vi får se hur den funkar.
Jag har inte har stickat på min lintröja, dumt, den passar bäst för utomhusstickning för garnet fäller nåt grymt. jag har inte monterat mina virkade väskor trots att jag har köpt band och knapp. jag har inte sytt band mm på min bruna nattröja.

Inga kommentarer: