2013-08-12

Note to self och en ny KAL

LTror jag behöver en todolista inför hösten. Det är ju så mycket jag vill göra och en del saker som verkligen borde bli klara. Tänker att vissa saker borde man(=jag) starta lite tidigare eller försöka göra klara så dom kan användas vid rätt tillfälle. Som t ex den här lintröjan jag stickar lite sporadiskt på, den borde varit klar i början av juni så jag hade kunnat använda den i sommar. Därför tänker jag att det skulle vara bra att starta med t ex benvärmare nu eller boot cuffs som det heter på ett lite coolare språk.

Så nu till listorna

Vill göra
  • Flera par boot cuffs (det finns ju en hel del att välja på), både med flerfärgsstickning och relief/flätmönster, har nog garn.
  • Ny mössa, vet inte hur den ska se ut, men behöver förnya mig här, tips önskas.
  • Kofta a la Odd Molly, har garn och har startat, dags att börja om med nytt mönster.
  • Sarah Lund-tröja i lopi, har lite garn.
  • Vit spede/nattröja, har garn.
  • Svart kofta i ull/silke, har garn.
  • Två soffkuddar har beställt en intressant bok av Ruth Cross, hon som gjort originalet till Bellas vantar i Twiligthfilmerna.
 
Borde göra klart
  • Den konstiga bomull-stålkoftan, typ ärmar och ev krage kvar.
  • Lettiska vantarna, en klar.
  • Filten till N, halvfärdig.
  • Barkmuddarna från Sommerfuglen, en påbörjad funderar på att repa upp och göra om, tror det blev lite fel där i början. Ska det bli två likadana kan det bli svårt.
Ser ni att jag börjar med det jag vill göra, förminskar Luther! Det viktigaste är att det som är till andra blir klart eller hur? Det jag själv ska ha kan vänta, därför är filten prio ett, men den är för stor, kan inte ha en extra väska med på tåget varje dag, har ju matlåda, regncape(trist), papper, böcker, ipad, telefoner och diverse annat som alltid ska med. Så filten får bli min hemmastickning och den är faktiskt jätterolig särskilt nu när de sju raderna med estniska stjärnor är klara, 6:e och 7:e raden blev lite enformiga, nu dags för björnar och sen cirklar. Fast kanten blir låång! Får hitta nåt bra att lyssna på när jag stickar på den, tips emottages! Men oj!! Stephen West ska ha en ny sjalKAL, den kan jag inte välja bort, den börjar i september så jag hinner göra klart lite grejor tills dess! Bilder? Det får bli en annan dag, nu är det mörkt, det är ju augusti och idag kändes det lite höst, usch inte än! 

Inga kommentarer: