2006-02-24

Booga Bag

Det är rätt länge sedan jag stickade min Booga Bag, men jag använder den varje dag och vill därför slå ett slag för stickade väskor. Jag har gjort min av restgarner i grått, vitt och olika gröna växtfärgade garner som jag fick av min kompis Kristina, hon hade färgat men stickde inte själv. Mönstret finns här och vill du se hur många Booga Bags som helst så finns ett bildgalleri. Alla väskor i galleriet är stickade av Noro Kureyon men jag tycker man kan sticka av alla slags ullgarn som filtar sig. Jag tvättade min i maskin på 40 grader insydd iett örngott och för ett tag sedan när den pga flitig användning hade töjt ut sig lite för mycket så tvättade jag den igen och den krympte lagom mycket.
Funderar på att sticka en ny väska, French Market Bag, från Knitty.

Inga kommentarer: