2006-02-19

OS och stickning

Fortsatta problem med internet men nu är jag on-line igen.
Med stickorna och OS på teve har jag haft god kontakt i alla fall. Sport är mycket bra att sticka till speciellt som jag är måttligt intresserad och inte blir upprörd när jag missar något, det mesta av intresse repriseras dessutom. De få minuter som ett störtloppsåk eller liknande tar kan man ju pausa. Måste erkänna att jag blivit intresserad av curling, ingen action men mycket nervpirr. Har ingen speciell OS-stickning på gång utan flera samtidigt (det är alltså som vanligt).
Flera muddar (kolla min Flickr-banner) har blivit färdiga, en möbiussjal till Nora, en spetsstickad sjal och idag avslutade jag en sjal stickad på nr 12. Av muddarna gillar jag pianomudarna, roliga att sticka och ser toppen ut nedanför koftärmen. Ska ta några fler foton på dem när kameran kommer hem från polska alperna. Lånade en väldigt trevlig bok från Malmö stadsbibliotek, Wrap style. Stickade en jättefin sjal ur den och resten av det intressanta fick kopiatorn fixa åt mig (för framtida bruk). Jag har faktiskt lyckats sätta in en massa trevliga mönster i två pärmar. Nu är det bara allt garn som behöver sorteras och läggas i lådor :-). På måndag är det stickcafé igen, tror att jag kanske lyckats lura dit någon ny.

Inga kommentarer: