2006-04-21

Puh

Tyckte jag var så duktig och avslutade flera projekt.
Nu är jag igång igen ...
Nya projekt, en sjal i Kauni jeansfärgat, en kofta á la Hunkydory i jeansgarn, både blå och gröna muddar och en sjal i senapsgult entrådigt ullgarn, Trellis, från senaste Inteweave Knits. Trellis kills me! Den är ursnygg men mönstret, dom där klustren, usch! Jag måste ha en virknål för att klara dom.
Tur att det bara är vart åttonde varv jag måste plåga mig.
Vad tycker ni om detta: 7 into 5 Cluster: K7 tog and leave on the needle, yo, knit the same 7 sts tog again and leave them on the needle, yo, knit the same 7 sts tog once more and slip sts from needle - dec 7 sts dec'd to 5. Undrar hur lång den sjalen blir?

Alla mina fina Kunihärvor ligger i korgen och lockar på mig, men vad ska det bli av dom? Funderar på en kofta ur Isagers "Strik á la carte", men inser att jag inte kan börja med den nu. Borde dessutom sticka mig en liten sommartopp eller virka/sticka en sjal av mitt fina lingarn.

Köpte en liten "sticklisa" och har provat att sticka långa tömmar. Kan det bli halsband eller snurriga broscher av det?

Passade på att besöka Helylle under påsken, det blev några fina alpackagarner och lite mohair som ska bli en sjal. Eva och några andra stickerskor hade gjort jättefina filtade väskor som der ställde ut. Läste förresten om en ny dasnk bok Varme tasker av Bente och Fie Lavsen, den verkar ha jättefina mönster, nu är det bara problemet att få tag på den.

Inga kommentarer: