2006-05-10

Stickkontakten

Stickträff igen, hemma hos Anna. Vi bildade Stickkontakten och ska fortsätta att träffas och sticka eller... konstigt nog blir det inte mycket stickat när vi träffas men pratar och inspirerar det gör vi. Så fort jag kom hem från Anna satte jag igång med ett par muddar som är lite klockade. Hon hade fått tag på en bok: Assesoarer, pricken över i. Där fanns muddarna, men jag stickade på fri hand och med pärlor. Nu har jag lånat boken och ska titta mönstret till halsduken som hör till muddarna, det finns en hel del annat kul i boken, men jag tycker att beskrivingarna är lite knapphändiga, det känns som boken fungerar bäst som inspiration. Mitt råd är: låna först på biblioteket innan du köper den.
Efter att ha börjat på muddarna så var jag bara tvungen att fixa en blogg till oss och den heter såklart Stickkontakten .
Imorgon åker jag till Halmstad med jobbet, det finns en garnaffär några kvarter från hotellet, hoppas jag hinner undersöka den.

1 kommentar:

Rosa sa...

Du gör verkligen fina muddar. Jag älskar pärlstickning men nu var det ett tag sen jag gjorde något. Jag brukar göra egna mönster och sticka med små pärlor och alpaca. Jag har lagt ut bilder på min blog:

http://rosmyskreativasida.blogspot.com/2005/06/pulsvrmare.html

Den där boken du pratar om är ganska dålig. Jag har den och har försökt sticka muddar i spetsstickning utifrån den men det stämmer inte alls.