2006-06-09

Fotbollsstickning och lite annat

Oj, det var länge sedan jag bloggade. Men stickat har jag, rätt mycket faktiskt. Det har blivit ett gäng muddar både virkade och stickade, har laddat upp bilder på min Flickr.
Har också köpt lite böcker, Vouge knitting crocheted bags, Vogue knittng shawls och en dansk bok Varme tasker Efter väskboken och ett besök på Sommerfuglen i Köpenham gick jag igång på väskor. Tidigare har jag virkat en ur Stitch ’n Bitch Happy Hooker men nu håller jag på med min andra ur Varme tasker. Jag köpte dessutom ett kit till en liten stickad väska på Sommerfuglen. Den var jätterolig att sticka och blev fin tycker jag (läckert grön), bild på min Flickr.


Nu är det ju dags för VM-fotbolls-stickning. Har bestämt mig för att sticka en kofta med pärlor ur Rowans sommarnummer men min vana trogen blir det inte med rätt garn, andra pärlor och lite längre modell!
Nästa helg ska jag till Simrishamn och lära mig dekorera spedetröjor, jag har stickat två provlappar. Ser verkligen fram emot det. Det är föreningen Sticka som ordnar det.

Inga kommentarer: