2007-02-25

Mera allt

Nej, jag är inte klar med allt jag håller på med! Har dessutom börjat med lite mer saker. Fick ny muddinspiartion av Ewa H och har kopierat hennes vågmönster på mitt eget sätt. Här är en del, nästan alla är i par, fast de fick klara sig själva på bilderna:








Muddarna är fotade med skarven upp, inte jag som tog dem, men tycker ändå att de ligger fint i snön.

Fick bilder från Stick-in i Malmö fler på min Flickr.

Här är min väska som jag började stickai Malmö, har stickat om
den helt en gång och idag har jag monterat den, Vilka härliga vårfärger!

I garnkorgen hittade jag en till hälften upprepad sjal i silkegarn, garnet köpte jag i mitten av 90-talet tror jag, den har börjat ta ny form som en avlång sjal ur Victorian lace today.

I Halmstad träffade jag såklart någon som stickade och fick en adress: http://www.speciell.nu/ sen såg jag en ursnygg grön filtad halsduk och jag ska försöka ge mig på något liknande.

Det börjar kännas som att det snart är dags för lin, silke och bomullsgarn men som ett svar på denna längtan efter annat än alpacka och ull kom ett snöoväder i torsdags och nu har vi SNÖ! Fast det töar igen kan man inte helt släppa sjalar och vantar och ull är ändå härligast att sticka i. Imorgon är det dags för ny tågresa till Växjö denna gång, dags att förbereda stickning att ta med.

3 kommentarer:

Pinneguri sa...

Åh, så mange fine pulsvarmere! Finner du på alle selv eller finner du dem i bøker? Hvis du lager dem selv, har du mulighete å legge ut mønsterforklaring?
Uansett, de var veldig vakre, alle sammen :)

Sussry sa...

Lika vackra muddar som vanligt och väskans färger är ju bara underbara!!!

Strumpstickan sa...

Fantastiskt!