2007-04-01

Sjalgalning

Mudd Royale tar sin lilla tid, sjalarna måste ju bli klara. Melon från Victorian Lace Today blev till slut klar. Jag lyckades få tag i ett nystan till i samma färgbad. Tack PP & Co för god service! Sen var jag ju tvungen att sticka upp garnet och hittade till min glädje ett nystan brunt Kid silk Haze att kombinera med. Hoppas Helena blir glad för mohairboan när hon fyller 40! Just nu längtar jag efter mitt nyonköpta lingarn men försöker bli klar med ett par projekt. Röda strumpor med pärlor!
Mönstret är från Knitty: http://knitty.com/ISSUEwinter06/PATTrollingthunder.html . Bilder när kommer tvåan är klar.

Sen är det halsduken från Speciell som faktiskt är riktigt kul att sticka och ett par svarta muddar och royale-projektet. På Symässan i Malmö köpte jag ytterligare lite lingarn från Vikangarn. Det var mycket roligt på Stickas workshop, de flesta ville lära sig hur man får på pärlorna på garnet. Glömde kameran hemma, men man kan se hur det var på Symässan på Kerstins blogg hon har fina bilder från utställningarna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

GLAD PÅSK och kram

Anonym sa...

Melon blev verkligen fin! Den gröna färgen är härlig.