2007-04-15

Väskmani

Oh, vad roligt det är att sticka och filta!
Hittade en omgång växtfärgat garn i en påse och det fick bli två gula väskor. Men det fanns mer garn som jag kunde filta! Den gråsvarta ska monteras med en skinnrem el dyl och stickade blommor. Sen har jag två små kit till ett par småväskor. Fast det är roligare att sticka och filta än att montera. Fler bilder på min Flickr.

Det har trots värmen blivit två par sockar, de röda är från Knitty och garnet är Drops nya sockgarn, snyggt och billigt! De grön-blå är ett gammalt reagarn och mönster från Inteweave knits.








Linsjalen är stickad av garnet jag köpte på
symässan, härligt att sticka av och mönstret är ett omgjort färösjalsmönster som jag har stickat uppifrån och ner.








I onsdags var vi på tur i Danmark, först till Lousiana en kinesisk utställning och Cindy Sherman. Sen vidare mede tåget till Köpenhamn, det blev en tur till Sommerfuglen och äntligen fick jag köpt min Japansk rib av Isager och garn till, färg? Just det, grönt!http://www.strikkeriet.dk/garn/farver_isager.html färg 40 S, lite melerad. Jag har stickat om en bit en gång ca 50 g det blev för löst, men jag tycker det är såå svårt att mäta masktäthet i ribbstickning. Den är trots detta rolig att sticka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så vackra saker du gör! Det är alltid roligt att titta in till dig...man får inspiration!
Vad glad jag sedan skulle bli om du kan förklara för mig hur du bär dig åt för att få dessa knappar till olika stickerskor och hur du sätter in dem på sidan. Jag har kollat men förstår inte hur det går till...?
Du får gärna maila till mig:

jordbiten@hotmail.com

Hoppas du har tid att svara!
Hälsningar Yvonne

Karin sa...

Ååååh! Jag vill också åka till Köpenhamn och köpa mönster och garn till Japansk rib! Kommer att hålla ögonen öppna för dina framsteg. :-)

Karin L i Nacka