2007-08-10

Rockin' Girl blogger och Ms3

Jag har blivit nominerad till Rockin' Girl Blogger. Tack AnneB och Svit!. Nu ska jag nominera 5 bra "girlbloggers". Svårt när det finns så många bra bloggar att läsa.
Men jag väljer:

Nu har jag landat efter att ha blivit nominerad och inser att det är ett tag sen jag skrev på bloggen och så upptäckte jag att det är semester igen. Denna veckan har varit varm och solig, nu är den bara varm! I år nästan skäms man när man har lyckats vara ledig när solen skiner, inte klokt! Men det har varit härligt, en dag satt jag och en väninna vid Haväng och stickade, underbart!

Ms3 flyter på, hade ett litet stopp vid clue 4 men har stickat ikapp och nu är det fredag igen och jag får en ny clue. Jag är modig ock stickar vingen, har inte fotat denna veckan.


Den sista tiden har jag skrivit mönster (faktiskt rätt jobbigt) till några stickade och virkade saker, sjalar, mössor och muddar hittills. Jag ska sälja hos Eva nu när hon får ny affär. Det ska bli kul att se om någon vill ha mina mönster. Regnbågskoftan är klar men inte ihopsydd och linkoftan är på god väg att bli klar, men jag kunde inte hålla mig utan startade en spiralsjal från A gathering of lace, liknande den som Eva har stickat. Min är i entrådigt Evillagarn. Sen går jag och tänker på en spetssjal som jag ska göra mönster till, har provstickat lite på förmiddagen.

Nu ska jag ut och rädda några av de miljoner plommon som mognar varje dag. Idag blir det plommonpaj och frysta halvor till vinterns kakor.

2 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Tack för komplimangen! Men jag är fullbokad med communitys så tyvärr rockar jag inte vidare med länkandet men tackar så mycket:) Din blogg är också kul att läsa! Och Stick-Ning är såååå bra!

Trevlig helg!

Anonym sa...

Tack så mycket! Det var en fin födelsedagspresent till min blogg.