2007-12-27

Julstickning

Sådär ja, nu är juldagarna över. För min del har det inneburit en hel del stickning framför teven, mysigt. Inget är klart (utom en mössan i Rowan Country som blev riktigt trevlig efter omstickningen) men jag fick en liten låda garn som Helylle plockat ihop till mig. En väldigt fint färgavstämd låda i grönt, petrol och lite lila. Härlig julklapp! Det ska bli en sjal i alpacka med moharkant, muddar och kanske en virkad väska. Jag fick nämligen en virknål med blysning! Jo, det finna aådana. Den är urfräck! För övrigt håller ja på med den ponchotröja i gult ullgarn och en fin spetssjal i en tråd grått silke och en tråd tunn mohair. Detta är de nya projeketen, där är några gamla som inte är riktigt klara än... Fast jag kämpar på med min Are pi shawl. Andra julklappar, jo en forpall med plast att stoppa saker i.. just det från någon i famljen som är trött på mina stick- och garnhögar vid soffan. Den kommer snabbt att bli full, bra för småsaker som måttband, saxar och annat som så lätt försvinner.

I kväll är det stickkafé, där är det inte jullov, kul!

Jag börjar längta lite efter vårprojekt, Drops kommer ju med ett nytt lingarn det ska bli väldigt roligt att testa det. Man kan ju titta på deras nya mönster nu, http://www.garnstudio.com/lang/se/stemmer.php .Sen är jag sugen på lite nya spetssjalar och kanske lite silkegarn att fördriva tiden med.
På bilderna finns ett par virkade muddar som jag inte orkat fotografera tidigare, en ny filtad väska och en liten smal halsduk i alpacka och mohiar som fick hänga i granen utanför butik Helylle.

Inga kommentarer: