2008-03-21

Inte stickning alls (bara lite längst ned)

Ville bara uppmärksamma er på min dotters projektarbete, en CD med musik som hon skrivit, spelat och sjungit in själv. Ja, vadå? Jo, den blev uppmärksammad i vår lokaltidning på ett väldigt trevligt sätt. Läs här! Lyssna på CD:n här!

Stolta mamman är jätteglad för detta! Det är inte bara jag som tycker att hon är bra. Jag tänker fortsätta att blogga om stickning, detta är bara en parentes.

Rapport från stickvärlden:

Håller på att tämja det förbannade garnet (antracitgrått merinolace) till en Three-cornered shawl från Victorian Lace today men jag stickar uppifrån och ned. Så lövmönstret kommer att vara uppochned. Orkar inte börja lägga upp 600+ maskor och sen upptäcka att nåt är fel. Vi får se hur den blir. Bilden är från någon annan som har stickat klart sin sjal.
Funderar på vilket garn jag ska sticka Super-Karla i, vill gärna ha den enfärgad. Har bestämt garn till Laminaria, det blir illlgult garn från Färgkraft.

4 kommentarer:

Agneta sa...

ja du ska vara stolt. Hon är väldigt bra.

Anonym sa...

Jag har lyssnat lite och tycker om hennes musik. Det kan Du väl vara stolt på.
Tammina

Eva i Halmstad sa...

förstår att du är ne stolt mamma.
Ha en riktigt god och glad påsk på dej.
Eva.

Ulla sa...

Curtains-en låt jag gillar jättemycket.Hoppas att det blir fler skivor och framträdanden.Ni har all anledning att vara glada för era olika begåvningar.
Glad fortsättning på påsken
Ulla