2008-03-24

Super-roligt med Super-Karla

Det blev från garnlagret! Yes! (åtminstone delvis, får köpa till en härva för att det ska räcka).
Alltså Super-Karla är en näverstickad spetsponcho och det är bara-en-ruta-till som gäller just nu. Stickar den i muntert grått-svart Kauni på rundsticka nr 4,5 mm (denna magiska grovlek som passar till det mesta). Den ser lite mindre ut än på bilden men det kanske beror på att jag är större än fotomodellen.
Jag får väl hoppas på super-blockning eller sticka ett par lösärmar till den.
Hittills har jag stickat fel på ruta 3 och 5 (samma mönster, jag läste inte instruktionerna ordentligt, se på bilden här till höger hur det blev) men de tar jag inte upp. Stickade fel på ett annat mönster också men då repade jag upp ca 4 rutor och gjorde om.
Just nu håller jag på med ruta 28.
Det är så roligt att sticka den att jagfundera på om jag inte ska sticka Super-Karla sjalen också fast kanske i mohair eller nåt ulligt mjukt.
Läs mer om andras super-stickningwebstrikbloggen.

Detta blir min lilla påskhälsning för i år, det har varit goda sillar och en supermäktig påsktårta.

Glad Påsk!

Inga kommentarer: