2008-06-08

Noll stickning - nästan

Lite bilder från studenten:
Det blev mycket fotograferande under hela dagen. Även en bild på lillasyster som uppvaktade. Härligt att vädret var så fint, fast på kvällen blev det riktigt kyligt.

Idag är det bal på Bäckaskogs slott - just nu faktiskt - hoppas det blir roligt. Hon fick skjuts av sin kavaljer i en öppen bil, fast för hårets skull fick cabben vara uppe när de körde.



När det gäller EM-stickningen har jag repat upp min vinröda sjal, hann en bra bit när jag upptäckte att jag inte hade rätt ögonmått, hade stickat med 3,5 mm inte en 4:a. Nu jag ikapp igen på grund av Tyskland-Polen matchen som strax är slut. Imorgon är det tillbaka i vardagen med jobb och sånt, det har varit underbart väder, idag riktig högsommar med ljumma vindar.
På torsdag hinner jag med stickkaféet. Kul! Och sen på lördag då är det ju WWKIP day där vi ska sticka en filt till Röda korset som gemensamt projekt. Tror jag ska börja med en ruta på torsdag redan. Är ju kul att hinna sticka mer än en till filten.

Inga kommentarer: