2008-06-15

WWWKIP- day och EURO 2008

Fotboll främjar stickning, i alla fall tid till att sticka. Jag sitter av en del halvintressanta matcher, men har inte tråkigt - jag stickar ju!

När Sverige spelar då stickar jag på nåt lättstickat så att jag kan titta lite mer. Det är himla bra med kommentatorerna, det hörs direkt när det är dags att titta upp, och skulle man missa så kommer det ju ett antal repriser från olika vinklar. Det var faktiskt lite trist, hade ju varit kul om Sverige hade klarat oavgjort mot Spanien. Här är i alla fall en bild av min fotbollsstickning, en sjal som jag själv gör mönster till. På bilden ser den inte så spetstickad ut precis men jag ska sticka en kant på den och spänna ut den innan den blir klar. EM är ju inte slut än... vi får se på onsdag om jag tittar mer.

I går var det ju annat kul på gång WWWKIP day, vi stickade i på Södertorg men pga av det osäkra väderläget satt vi inne på Helylle och stickade. vi fick storfrämmat från Stockholm, en till stickblogg var på besök, jättekul! Hoppas du kände dig välkommen.
Vi stickade lappar till en filt som vi ska skänka till Röda korset som de kan sälja, se bild den är ju inte klar än.

Fick önskemål från mina stickkompisar att lägga en länk till Ruth Sörensens design. Vi på stickkafeet gillar hennes mönster kolla särskilt kjolen Claudia och hennes tröja Rabarber. Har länkat till henne bland mina favoritbloggar och en länk bland inköpsställen så nu ska vi väl kunna hålla koll på henne i fortsättningen.
Blev klar med min Muir (bild längst ned, fler bilder på Flickr) för ett tag sedan och nu är den fotad. Jag gillade att sticka det mönstret, lagom svårt, stickade den i Ullcentrums entrådiga i färg vårgrönt.
Kunde inte hålla mig, har börjat med en sjal ur Knitting Nature en femkant som heter Starfish (bild med i brunt), stickar min i Evilla turkos-lila. Såklart räcker inte garnet så när jag är klar med bloggandet ska jag beställa lite mer.

1 kommentar:

Eva S sa...

Tack för ett trevligt inslag om fotbollsstickningen i Radio Malmöhus. Och också tack för hjälpen med Stickas Dominosjal. Den är snart klar!
EvaS i Lund