2008-07-13

FO? m m

Vet inte om det blir så bra med Equinox, tror den måste stickas om helt. Hon har rätt breda axlar, vågar inte lita på att blockningen ska göra jobbet med tröjan. Nåja, medan jag laddar inför denna omstickning så virkar jag klart lite saker och börjar på nya virkningar. Ja, ja men det är riktigt roligt. (Jag som såg fram emot en färdig tröja och sen lite roliga restgarner att sticka vantar av.)
Virkandet:
Så här ser resultatet och det påbörjade ut. Den lilagröna saken är inte alls korrekt färgåtergiven, men ska ta en bättre blid när den är klar. Gillar min "rundelscarf", hoppas den blir "rätt" i höst.
Fick ni också hagel? Jag tyckte att det haglade mycket här för att vara i juli, men inser edfter lite informationssökning att det fanns ställen som fick såå mycket mer och såå mycket större hagel.

1 kommentar:

Annas garndrömmar sa...

Din rundelscarf är underbar! Kul idé och snyggt resultat.
TYVÄRR kan jag inte komma med på Öresund runt-stickningen, är bortrest då.. Hade varit kul dock. Hoppas ni får en toppendag!