2008-08-12

Lägesrapport



Ingen svensk medalj idag och Håkan Dahlby som dessutom är från Skåne. Tråkigt! Det är inte därför, men jag har tappat intresset lite för OS. Tycker att det är rörigt, man får inte följa sporterna utan det hattar lite hit och dit hela tiden. Jag är inte tillräckligt intresserad för att hålla koll själv. Simhopp är OK och där kommer ju två svenskor snart. Idag har det varit basket, volleyboll, brottning och simhopp hittills. Ska se sammandraget ikväll med Pops, damernas favorit och programmet efertåt som ju är riktigt roligt, gillar synd-om inslaget.

Stickningarna går framåt efter att ha gått bakåt lite (Snail mittens). Chevalier är färdiga så när som på dekorationen, den måste köpas in. Mina till hälften fuskade Aranvantar är klara så när som på tummarna. Norwegian Snail Mittens saknar också tummar. Har stickat klart den ena Ceangaltal-vanten (ingen tumme) och precis startat den andra. Det är dags att börja med lite muddar, ska ta en titt på garn och pärlor i lagret idag.


Det känns som en mellandag idag, lite dåligt väder och inga särskilda planer utom dammsugning (usch, inte min favorit). Men jag har ju semester så jag ska ju ta det lungt. Läser Vita nätter av Ann Cleeves och den är riktigt bra. Härligt att läsa om Shetlandsöarna, men stickning har bara nämnts en gång hittills i boken.

1 kommentar:

Anonym sa...

Länge sen jag var in på din blogg. Men, gu´va du stickar....och undan går det :-)