2008-08-20

Mycket att göra

Det har haltat lite med OS-tittandet på sistone. Jag är väl inte så uthållig nu när resultaten låter vänta på sig och det bara är synd om svenskarna. Men nu är i alla fall mina Norwegian snail mittens tumförsedda och jag har börjat med ett par fingerlösa vita ullvantar som jag tänker förse med broderier lite senare. Ska gå kurs för Britt-Marie Christoffersson i broderi på stickat, det behöver jag för jag är en väldigt osäker brodös som gärna vill bli bättre på det. Har även tänkt mig ett par ribbstickade halvvantar med broderier på, så jag får väl sätta igång med dem snart. Poppy har inte växt sen senaste bloggposten.
Igår var jag i Malmö hela dagen, först ett jobbmöte och sen bara Malmöfestivalen, riktigt trevlig när vi hade fattat att Mölleplatsen och Möllevångstorget inta är samma ställe. Träffade gamla kompisar från förr, verkligen jättekul att stöta på dom. Stickade en liten stund ute vid kanalen och passade på att besöka Fröken Garn, en liten men trevlig garnaffär. Hittade såklart lite garn Linea lingarn i en konstig gul-grön färg och tre nystan bambu-ullblandning i petrolblått. Fröken Garn ligger ganska långt från centrum och jag tyckte det var skönt med en promenad och hade ju med mig Flight of the Conchords i I-poden så det kändes så bra tills jag hade kommit tillbaka till centrum. Då upptäckte jag att mina fötter inte tyckte att det var såå kul, en präktig skavsårsblåsa på ena hälen. Fick köpa strumpor och plåster sen gick det OK resten av kvällen som för övrigt var underbart varm och skön. Vi lyssande på Amy LaVere och Ane Brun, olika musik men båda bra.
Lyssna på Amy

eller på Ane

1 kommentar:

Marika sa...

Förvänta dig bara inte att B-M tar upp så mycket om traditionellt broderi på stickat......
Hon hade den (eller del av den) kursen på en av stickstämmorna och jag gick den.