2008-08-15

Silver eller guld snart

Fastnade framför teven och tittade i tre timmar på dubbeltennis, jo , det är sant! Herregud vad spännade och sen vann ju Sveriges lag dessutom. Vet inte när det är final men den vill jag gärna se.
Virkade lite grytlappar till tennisen men i gengäld stickade jag lite på muddarna på stickkaféet igår, så det går nog jämnt ut. Idag har jag färgat garn, jättekul! Färg från färgkraft och micron kom till användning. Hittade ett omöjligt krulligt garn i källaren som jag fått gratis en gång, lite äckelbegie i färgen och lite blandmaterial men rätt mycket ull. Jag slog till och bestämde mig för att det ändå aldrig skulle bli något av det så länge det hade den där konstiga färgen. Det gick att färga! Blev grått, mycket bättre för mig. Sen tog jag 100 g vitt Fabel, lite olika entrådiga vävgarner som var orange och bruna, ett nystan merinoull som jag köpt på rea och 100 g kashmir + vanlig ull i en rätt mesig grå färg och till slut två härvor tvåtrådigt vävgarn i illgrönt. Så här blev resultatet:

Inga kommentarer: