2008-11-13

Sticklivet

Aktiviteter: Har precis kommit hem ifrån torsdagens stickkafé, trevligt förstås. Helylles nya webbbutik har öppnat, där finns en del av mina mönster att köpa. Ska kolla upp snart vad mer som ska in. Vinsterna är skickade och överlämnade. Av vinnarnas kommentarer verkar det vara rätt vinster, kul. Imorgon besöker jag min "lokala" knappbutik Irmas hus i Malmö, ska fixa 7 knappar till min fina mössa från Boutique Knits.
Min stickning: Tror att jag bara kommer att sticka ett par sockar i KAL:en, mina svarta Rolling Thunder, har fått över dom på en lång runsticka och stickat ca 10 cm hittills. Det är omöjligt att fota stickat svart utan dagsljus så det får bli i helgen. Har sån lust att sticka fler mössor och bli klar med tröjorna (kanske inte riktigt lust men vill bli klar med dem). Sen är det nåt svart som jag ska sticka eller virka, måste ha en svart tröja eller kofta snart. Har gjort ett mönster till min senaste knapphålssjal så nu kan man snart köpa det på Helylle.
Andras stickning: Måste säga att jag är helimponerad av Pinneguris flerfärgssjalar och nu har ju Ruth också stickat en. Det hade varit kul att göra en sådan, fast det får jag nog vänta lite med, det är annat som jag ska göra innan dess. Vi har snart pärlstickningskurs och det hade varit kul att ha något nytt att visa upp på den.
Läsning: Jag längtar efter vinternumret av www.knotions.com men dom verkar ha stora problem med sin server och kan inte få ut sitt vinternummer trist, där finns bl a ett fint vantmönster och två fina sockpar, men fick mail från Knitty att dom jobbar på sitt vinternummer hoppas det dyker upp snart. Köpte förresten Vogue Knitting winteredition, den var inte alls lika bra som höstnumret. Två trevliga baskrar med flätor gjorde den trots allt läsvärd. Ibland är det ganska fula saker i den tycker jag, är kanske inte riktigt så trendig som man borde vara när man läser den. Återkommer snart med bokprat igen. Fick tag på Väldigt virkat igår.

1 kommentar:

Pinneguri sa...

Tusen takk for veldig hyggelig ord om sjalene mine :) Jeg syns også Ruths rosesjal var veldig flott!
Baskerluene var veldig fine, men jeg syns det var mye annet fint i vinter-Vogue også: den lilla jakka på s. 75, den flerfarget genseren på s. 76, og jakka på s. 86 ... men det er verre at det ikke også fulgte tid med ;)