2008-12-01

Advent och bokprat 4

Fick köpa nya glödlampor, nån som känner igen sig? Man tar fram adventsstjärnorna och hänger upp, pluggar i och inget händer. Fast när vi körde en bit ut på landet i går kväll så fick vi se massor av olika stjärnor, ljusstakar och ett och annat helpimpat hus med renar och lampor både högt och lågt. Tänker på energislöseriet men tycker samtidigt att det ser himla mysigt ut när det lyser i fönstren.

Bokprat

Salgulin: Sticka accesoarer

Verkligen gott och blandat för både nybörjare och lite mer vana stickerskor/stickare. Sjalar, muddar, mössor, kjolar, halsdukar m m. Det mesta stickat med grova stickor, jag blev sugen på att blanda Garnstudios Eskimå med tjock mohair, yes! jag har ju en hel del snorgul, buteljgrön och mörklila mohair, bara att sätta igång. Fast jag gillar inte grova stickor, men det blir ju en kort plåga, snabbstickat antar jag. Åter till boken, bra instruktioner och lite roliga idéer med volangkanter m m. Riktigt trevlig bok, kul att skriva det efter förra kräkinlägget om böcker.

Igår kväll maskade jag av min gröna Lövsjal till Wallanderfilmen, nu ska den blockas mycket försiktigt. Vill ha den på mig, den känns såå mjuk och härlig. Malabrigo lace! Ännu ett försök till julkapp påbörjades igår, också det hemligt. Undrar vad som blir klart före jul. Nu ska jag sticka första ledtråden i Helylles julkalender.

Inga kommentarer: