2009-05-22

Stickkafé hemma

Idag är det helgdag och då är det inget stickkafé på Helylle. Fick fixa ett hemma, det var inte så svårt, jag brukar sticka varje kväll när jag är hemma. Dagen har tillbringats på olika ställen i trädgården, mest rensning men imorgon ska jag så lite saker. Efter en grillkväll i väder som tillät oss att t o m sitta ute och äta så började stickkaféet hemma i soffan. Rabarberpaj med vaniljsås men inget kaffe. Jag hann sticka klart min pajsjal, nu är det bara den snygga kanten kvar. Måste bestämma vilket garn jag ska sticka kanten av. Sen hann jag göra klart ännu en ruta till filten, nu har jag bara 7 kvar, tror jag behöver minst ett nystan grön sockgarn till för att få den klar.

1 kommentar:

heidi sa...

filten ser ju ut att bli jättefin! och bara sju rutor kvar...:)

det skall bli spännande att se vad du väljer för kantmönster till sjalen:)