2009-06-13

WWKIPday i Kristianstad

Jodå i lite blåst och en aning duggregn är den genomförd. Världsstickdagen, tack vare studiefrämjandet hade vi ett tält på Södertorg och det var skönt för vädret var sådär, mycket bättre än igår då det regnade hela dan.Vi hade jättetrevligt i tältet och Hjälpstickan var dagens tema, en hel del tog med sig ett projekt hem så att hemlösa kan få något nytt som någon har stickat till dem. Trevligt projekt. Såhär såg det ut när några av oss satt i tältet och inne i Helyllebutiken och stickade. Sen var det någon annan, inte vi, som hade dekorerat
Ikarosskulpturen på Stora torg med stickat, passade verkligen bra idag. Det är inte jag som har fixat det, men hade gärna velat vara med på ett hörn. Får väl tänka ut något eget sånt nån gång.
Jag har avslutat min
kärleksknutssjal i hampa med lite pärlor längs uddkanten. Den är faktiskt rätt mjuk inte som man tänker sig hampsnöre alls. Tror att det blir en skön sommarsjal. Idag stickade jag på min shipwrecksjjal och nu ska den bli klar inte nåt UFO alls. Det som jag funderar över är om jag vågar färga den efter att den blivit klar eller om den ska ha en linnefärg. Får fundera mer.

Inga kommentarer: