2009-07-23

Joho

Äntligen blev det av, stickkafé på Helylle denna kvava fuktiga dag. Kaféet var riktigt var somrigt på så sätt att det hade kommit både långväga och lite mer kortväga stickerskor. En Nya Zeeländsk spinnerska som fn uppehåller sig i Höör, två från Stockholm och en från Kävlinge, sen lite vanliga Broby-, Färlövs, Åhus- och Fjärlövsbor. Inspirerande stickning så klart, hade ingen kamera med men Annika lägger säkert ut några bilder så ni får se. Själv kämpade jag med Rick-sockorna, högran verkar OK så jag har satt igång med foten. Vänster får vänta lite, när jag tar tag i den kanske den är rätt den med, man vet aldrig. Annika är igång med en kofta som jag länge velat sticka ur Japan av Marianne Isager. E hade med en randig tröja som hon stickade av alpackarestgarn, bra idé för jag har många nystan, sen fick vi se en fantastisk sjal ur
också stickad i restgarner. Imorgon stickar jag den sista delen till monteringskursen och sen får jag göra vad jag vill, kan det betyda att börja på nåt nytt? Man vet aldrig. K berättade att hon hade införskaffat ett garnskåp och längst ned hade hon en UFO-hylla så niu var hon tvungen att sticka klart ngt UFO men sen fick hon börja på nåt nytt... Det vore kanske något för mig, jag har i alla fall sorterat rätt mycket av mitt garn och planerar att köpa en bokhylla till för mina mönsterpärmar och stickböcker. Skönt med goda föresatser.

2 kommentarer:

Anne-Line sa...

Hej Mrs Queen, den fantastiska sjalens ursprung föll bort... och då blev jag ju extra nyfiken! Du får gärna göra ett tillägg!

Uppskattar mycket din blogg,

Anne-Line

jane sa...

Helloo,
En lille hilsen fra Grønland og mig, kommer hjem om en uge og håber at komme til strikcafe på Helylle inden det går tilbage hertil, følger med i din inspirerende blog.
Kram
Jane fra Malmö, lige nu Niaqornaarsuk