2009-07-19

Montering?

Nu ska jag snart gå kurs i detta svåra som ska bli roligare. Håller på att sticka den halva kofta som vi ska montera på kursen. Trevlig kantmaska och smart sätt att ha koll på ökningar och minskningar är väl vad jag tycker hittills. Idag har jag stickat vänster framstycke, har tänkt göra en del varje dag (det är tre delar) så att det inte blir nån stress före Stickstämman.
Annars? Jo, Ricksockorna har gått lite i stå, just nu tror jag att mönstret inte stämmer och så är det tills dess att motsatsen är bevisad, ska alltså läsa igenom mönstret igen. Min linkofta växer så sakteliga, har snart gjort av med 100 g tunt lin och två nystan Drops Lin, har lika mycket garn kvar, så den blir nog rätt lång, bra! Idag slog jag till och beställde två häften av Nora Gaughan, en av min designfavoriter. Bokprat när jag fått dem. Gjorde en liten raid i mitt garnlager och sorterade lite men det finns mer kvar att ordna, det får bli en annan dag (kanske en bild när allt är klart). I kväll blir det körsbärspaj och stickning för imorgon börjar jobbet igen efter 4 veckors ledighet. Var i Ystad fredag/lördag och röjde igen, nu ser det fint ut det lilla radhuset som ska säljas. Hann med lite shopping och Wallanderspotting, såg Rolf Lassgård på Östergatan, för ett par veckor sen såg jag Krister Henriksson på samma gata. Så det blir väl Kenneth Branagh nästa gång vi kommer dit.

2 kommentarer:

Carina sa...

Jag gick länge och funderade på att åka till Växjö men tyckte det blev för dyrt. Men just workshopen i montering var en av sakerna jag tänkte gå på. Du får berätta när du kommmer hem så kanske den goda kunskapen kan spridas.

Annika Odelstav sa...

De svenska Wallander har jag aldrig sett, men Branagh stod jag bredvid i toalettkön under inspelningen förra året :D fast jag vågade inte prata med honom...