2009-07-17

Nähä

Det blev inget stickkafé för min del. Vädret, aktiviteten och sällskapet avgjorde. Vi cyklade runt Råbelövssjön en liten tur på ca 25 km. Vädret kunde inte ha varit bättre, varmt och lagom soligt, medvind till Ekestads badplats där vi intog medhavd fika. Efter Ekestad cyklar man inne i skogen och då märktes inte motvinden alls, sen helt vindstilla när vi kom till Ingemanstorpet, denna fantastiska idyll. Vi ägnade oss åt: vin, öl och mat och lite trädspotting. I skymningen lämnade jag torpet per cykel fylld av inspiration att ta tag i trädgårdslandet inför nästa säsong, vi fick såna goda grönsaker från värdparets egen odling. (Hade ingen kamera med men det togs foton under dagen, ska försöka få "låna" något av dem för senare publicering här).
Jag satte mig i soffan trots den sena timmen och stickade en stund på min svarta linkofta. Igår kom brevet från Ulla inför kursen i montering. Det är en ganska sträng beskrivning så jag stickade snällt mitt masktäthetsprov, ska tvätta det idag och ta tag i det som ska stickas inför kursen i montering som jag ska delta i på stickstämman om två veckor. Har ju min bloggkurs första dagen, det ska bli roligt.

Inga kommentarer: