2009-07-14

Stickkafé hoppas jag

Om inte något oförutsett inträffar ska jag få komma på stickkaféet denna veckan. Har haft annat för mig i TRE veckor nu så jag ser verkligen fram emot det. Fast det är ju bara tisdag så jag får vänta ett par dagar innan det är dags. Men man vet aldrig, är inviterad till en cykeltur runt Råbelövssjön med bokklubben och det låter mycket lockande, särskilt om det blir fint väder. Kan ju ta med stickning om det skulle bli nån paus i cyklandet, det är inte så långt, ca 2,5 mil tror jag, på mestadels fina cykelbanor och med flera möjligheter till insjöbad på vägen.
Är klar med nåt! Jag har virkat klart min linsjal, strök den och så här ser den ut, kan nog bli användbar till den lilla svarta. Håller på med en svart kofta i lin (uppifrånstickning) och började på en axelvärmare i Noro silk garden sock igår, den växer snabbt, mitt eget mönster så jag vill ju se hur den blir. Det är inte näverstickning utan dominorutor bl a den här gången. Har också börjat på Ricksockorna i vitt Qualitas sock garn, dom är sådär kul, men tog bl a med dom i bilen så det blev lite stickat i måndags, ska nog få dem klara nu under juli. Bilstickningen får mig att fundera lite, kanske vore bra att bara ha UFO:n med sig när man är ute på bilturer och tågresor, fast det blir nog för tråkigt. Jag blir tågpendlare om några veckor, ska byta jobb och borde ju försöka göra pendlingen lustfylld eller ? Kanske blir det så att jag ska jobba lite på tåget, vi får se vilka tekniska förutsättningar jag får nya stället. Ser fram emot jobbet i alla fall och pendlandet ska bara ta 17 eller 21 minuter enligt Skånetrafiken.

1 kommentar:

LenaL sa...

Wow, de där dominorutorna ser verkligen spännande ut! Snälla, skynda dej att göra mer, så jag får se hur det blir!!!

Ha det så jättegott!