2009-07-06

Sockchock!

Nej, inte alls egentligen men Sock innovation-boken har gjort sitt med mig och jag kunde inte längre hålla emot. Har börjat ett par Kai-mei precis som alla andra, fy vad tråkig jag är. Stickar dom i ett jättesnyggt Opal zirkus i beige, vitt, rosa. Jag gillar mönstret, det är lite annorlunda än vanliga sockmönster, kan förmodligen göra att jag hittar på något eget så småningom. Det värsta är att jag redan funderar över vilka
sockgarner jag har i källaren och till vilka mönster i boken jag kan använda dem och inte nog med det utan jag har redan surfat runt och tittat på enfärgade garner för de sockor med flätor som finns i boken. Sen är det ju dessutom så att jag inte är någon stor användare av hemstickade sockor, tycker att de är lite halkiga att traska omkring i härhemma. Men det får väl bli ändring på det och nu har jag ju mina nya röda gummistövlar och i dom är det säkert toppen att ha hemstickat. Passade på att anmäla mig till en KAL Sock innovation på Ravelry där man ska sticka ett par sockar ur boken varje månad, i juli är det Rick. Har stickat klart min näversjal och ska leverera den till Helylle under dagen.

Igår var det en riktigt regnig dag och vi lyckades leta oss ner

i vår överfyllda källare för att röja. Så idag blir det en tur till Kretsloppsparken (tippen) med släp och kanske även en tur till någon förening som tar emot saker. Det dök upp lite små hemstickade saker: söta vantar, tröjor med rosor och mössor, men det får åka ut, vi kan ju inte spara på allt även om vi
försöker.

Inga kommentarer: