2009-07-10

Usch!

Ibland är det inte roligt. Insåg i morse att min senaste Baristasjal inte blir snygg , både färger och mönster känns fel! Jag ska repa upp den men först måste jag komma på hur jag vill att den ska se ut, inte det lättaste inser jag efter ett par timmars surfande både på nätet och i mina stickböcker. Får inte den rätta känslan, det är nog det befintliga brun-grå-rost-Kaunit som är fel, ska nog ta och lägga ner det i lagret. Det passar kanske till nåt annat nån gång. Extra trist att detta händer en regnig dag. Fast igår gjorde jag nåt kul: var på Skånska operans uppsättning av Tosca på Bäckaskogs slott och i kväll ska jag träffa vänner men på stickfronten är det lite ner just nu! Kanske skulle börja på nåt nytt?! Tänker på en kofta uppifrån och ned i svart lin, låter väl användbart, eller?
Tror inte jag vill ta nån mer bild av Baristan innan jag "froggar" den men är absolut övertygad om att jag snart ska starta en ny bara jga kommer på ett kul mönster och kan bestämma mig för några snygga färger. Det ska vara enfärgad botten och Kauni till mönstret, så långt är det bestämt.

Inga kommentarer: