2009-08-21

Fredagsmys

Ibland blir jag lite kär i en tevereklam och nu är det fredagsmyslåten som jag gillar bäst. Just nu är mitt eget fredagsmys fast utan chips: ganska trött sitter jag i soffan och slötittar på fridrott, det regnar både här och där.
Veckan har gått i plommonets tecken. I kväll ligger det en matta av plommon i gräset men tyvärr är trädet fortfarande fullt av frukt.
Stickveckan har varit sjalfull, har lyckats sticka klart Kyrksjalen, nu är det klippdags, det har varit ett jättetrevligt projekt hittills. Pendlarstickningen har varit en sjal i Noro sockgarn stickad med förkortade varv men den är långt ifrån klar,
den räcker säkert minst en vecka till. Håller nästan på att somna när sensommarmörkret har lagt sig och regnet fortfarande strilar ner. Återgår till friidrottens höjdhoppsdramatik.

3 kommentarer:

gletting sa...

Koselige bilder, og lekre sjal. Særlig likte jeg kirkesjalet. Har du laget mønsteret selv, eller har du funnet det noe sted?

Hilsen Grete

miaring sa...

Såg i den lokala tidningen att du jobbar på biblioteket i min stad. Så trevligt, välkommen!

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Vad den är vacker din kyrksjal.
Många ha det bra från Koftan