2009-08-15

Vecka 1

Första veckan på nya jobbet till ända och första pendlarveckan sammalunda. Jobbet - det är mycket, väldigt roligt och inspirerande. Verkligen mycket att sätta sig in i när man börjar jobba hos en ny arbetsgivare även om det också är en kommun. Pendlingen - har gått bra utom en morgon när tåget körde ifrån mig, har skärpt till mina frukostvanor efter det. Det känns lite jobbigt att plocka upp mobilen när man cyklar i full karriär till järnvägsstationen, så jag längtar efter min klocka som fortfarande är på lagning. Mitt första pendlarprojekt är klart, fick ta till min Baristasjal i slutet av veckan, den är inte klar men ska ta och räkna maskor idag så jag får en uppfattning om hur mycket som är kvar. Garnet (2 nystan Drops muskat) räckte till det virkade pendlarskärpet, bra för den färgen var slut visade det sig på stickkaféet i torsdags.
Trevligt som vanligt men Eva hade fått hem nya Norogarner och de är ju bara så underbara i färgerna så man nästan köper färger som man inte gillar eller passar i bara för att de är såå vackra. Föll för ett lila Kureyon sock men lyckades hålla emot. Har tre nystan i en annan ursnygg färg i lagret som får gå åt innan jag köper mer, kan inte bestämma vad det ska bli men är sugen på en sjal som stickas i olika partier med förkortade varv, lite som Ammonit-sjalen. Den kanske kan bli nästa pendlarstickning men då krävs det att jag kommer igång med den under helgen, kul att få börja på något nytt förstås. Hade ett litet sockdebackel igen, de
gröna Angee från Sock innovation. Upptäckte att jag inte läst mönstret, brukar sticka båda skaften först och sen fötterna (det är mitt sätt att inte få en massa ensamma sockor liggande) men en bit ned såg jag att de första 2,5 centimeterna resår inte hade blivit stickade på tvåan, har helt sonika börjat med mönstret direkt, det blir att repa upp, sånt är socklivet! Testade att virka en mudd i alpacka i samma teknik som skärpet yo-yo-virkning.

3 kommentarer:

Annas garndrömmar sa...

Vad roligt med de virkade rundlarna! Måste nog testa yoyotekniken på en gång! Virkade du skärpet i 2x2-rutor som du virkat ihop vartefter, eller hela längden på en gång?

Kristina H sa...

Hela längden med halvor 7 st och sen tillbaka så de blev hela. Tog av garnet och virkade en till likadan som jag virkade fast.

Min tråd sa...

Så härlig mudd, både mönster och färgkombination. Måste testa yo-yo virkning till helgen. Ha en bra dag!