2009-12-21

Bildbevis



Nu har jag fotat lite med min nya iphone, sådär bilder men väldigt lättvindigt. Mössan fick stickas om tre gånger innan den blev stor nog att täcka frusna örsnibbar. Medan jag satt där och stickade om och om fick jag såklart en ny stickidé, kan man inte sticka en basker i Candle Flame-mönster? Satte igång direkt och testade med 6 "löv" men kom fram till att det räcker med 5. Färgåtergivningen är totalfel, den har en härligt mättad grönbrun färg. Har kommit en bit på den och tycker det funkar utmärkt så om garnet räcker kommer det att bli en ny mössa till mig också. De tråkiga muddarna kom också med på bild, ska försöka fixa så att de når sin nye ägare före jul. Trasslet ska bli en hålig sjal men där är det lite garnbrist på gång men garnet kommer in i början av nästa  decennium så då får jag sticka klart den.

4 kommentarer:

stickigt humör sa...

Vilken möss-fotomodell! Sjalen ser ut att bli supersnygg. Är det delight du använder? Shoppa nu loss ordentligt i London!
Ha det! /Elisabeth

Kristina H sa...

En riktig stjärngosse! Det är Drops Delight till sjalen.

Sunna sa...

Jag tyckte både mössan och modellen var snygg, ha en underbart trevlig julhelg

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Candleflame basker det blir snyggt.
God Jul och ha det gott från Koftan