2009-12-21

Snöyra och värmande stickning

Nu har det snöat och varit kallt några dagar, i morse när jag tittade ut fick jag fjällstugekänsla (i Skåne).  Kylan håller i sig några dagar till och det är härligt, det blir ljust och konstigt nog lite tystare. Fick igång en mössa igår, Knotty but nice från senaste Knitty, fast den är mörklila och stickas i Drops Merino, mjuk och skön, förhoppningsvis också varm. Föremålet vill helst ha den i morgon när han cyklar till jobbet, kanske...
Kämpar på med mina objekt som jag skrev i om för några inlägg sen, men de urtråkiga "Manly wristers" i svart ribbstickning är äntligen klara. Ska försöka lämna över dem till den frysande mannen som förhoppningsvis ska bli lite varmare nu. Funderar på något virkat, det blir ju snart flygresor och då är det ju säkrast med virkning. Läste på Stickigt humör att hon virkade vantar och det låter bra, kanske måste testa en sjal också. Sen måste jag hitta någon bra garnaffär att besöka i London, det är ju bara tvunget. Ser verkligen fram emot den här resan och har laddat med bra skor så det kommer nog att funka bra.

1 kommentar:

Pernilla sa...

Denna garnaffären besökte jag när jag var i London. Den var väldigt bra tyckte jag.

http://www.iknit.org.uk/

Hoppas du får en trevlig resa. God Jul!