2009-12-05

Julkalender och julmarknad


Jag stickar Johannas julstickning, ska ta tag i dagens och gårdagens uppgifter när jag bloggat klart. Hittade ett nystan alpacka i lagret, det är lite grönaktigt i färgen och det passar ju min smak. I övrigt är det de sista trista varven på min pendlarsjal som återstår så jag kan nog börja planera för en ny dito. En pendlarstickning bör vara möjlig att sticka utan mönstret framme, inte ta för stor plats och kan faktiskt vara lite småtråkig men det sista är absolut inget krav. Tror att det ska bli något annat än en sjal denna gången, har inte så många dagar kvar att pendla detta året så det kan bli lite mindre projekt. Denna veckan har jag kollat i Pressbyrån efter Interweave holidays knit och Interweave knits winter men ännu ingen lycka.
Har gjort klart en liten halskrage i Garnstudios nya garn Delight, ett sockgarn i många fina färgställningar, jag valde ett i vinrött, brungult, petrol bl a. hittade jättefina gula pärlemorknappar till den på Helylle. Funderar på att utveckla mönstret lite, tycker att den krullar ihop sig lite för mycket i kanterna, men den känns skön och funkar bra inomhus.
I morgon är det Julmarknad på museet i Kristianstad och då kommer vi i Östra Skånes hemslöjdsförening att vara där, vi visar lite slöjd, säljer lite grejor och försöker värva medlemmar. Ska bli kul att se vad de andra bjuder på vid sina bord.
Måste skaffa ett nytt projekt, yes! för mellan jul och nyår åker vi till London och då behöver jag en virkning till tågresan, flygplatsen och flygresan. Vågar inte riskera att någon tar mina stickor. Sen hoppas jag hitta åtminstone en garnaffär i London, men det finns det väl. Ska så klart göra andra saker där än att shoppa garn. Nu till julkalendern!

3 kommentarer:

Annas garndrömmar sa...

Jag har också sprungit och kollat efter IK:s holidaynummer flera gånger redan... Vanliga vinternumret kom dock i posten igår. Vilken fin krage du har gjort, förresten!

stickigt humör sa...

Minimalt med handarbete under veckan när hostan är så enveten som den är. Din halsvärmare är sååå snygg men saknar en riktig närbild för att räkna ut hur du gjort den. Är det en yrkeshemlighet??

Kristina H sa...

Nejdå ingen "amatörhemlighet". Men är inte riktigt nöjd med resultatet.