2010-01-27

Gräsänka utnyttjar sin situation


Passar på att blocka en sjal på makens sänghalva när jag nu blivit gräsänka (vad kommer det ordet ifrån egentligen? vetgirig kan kolla här), sjalen är klar sedan länge. Den är stickad i Östergötlands Visjö, entrådigt, mycket mjuk, ska bli kul att äntligen kunna använda den. Har ännu en gång blivit stickförförd av Pinneguri, denna gång Ulmus. Har köpt mig ett mönster, ska skriva ut den och börja med mina garnfunderingar. Undrar om det slutar med något ur lagret eller ett inköp. Bara att gissa på men bestämmer mig nog inte i kväll. Har börjat virka i Catherine stitch trevliga rundlar, med Fame trend och orange Drops alpaca. Satsar på energifärg, vad det ska bli? antagligen en axelvärmare, ska komplettera med mer alpacka i morgon, tror att det kan bli en möbiuskant on top, men vi får se.
Rolig nyhet
Thank you for shopping with YesAsia.com, the No.1 Online Asian Entertainment Store. Your order (Order Number: XXXXXXX) was successfully shipped on [Jan 27,2010], and you should be receiving it shortly. Thank you again for shopping with us, and we look forward to serving you in the near future.
Och jag ser fram emot att hämta ett litet paket i kiosken (den gamla posten med vacker mosaikvägg heter numer China Wall och är en restaurang, hm. Kiosken är riktigt ful, ska fota den nån gång. Den borde rivas av estetiska skäl, fast det får bli efter att mitt asiatiska paket har kommit).

8 kommentarer:

Timeout sa...

Precis så brukar jag också göra när sambon är borta.

Anonym sa...

fint!

mn är inte visjögarnet tvåtrådigt?

annan

stickigt humör sa...

Och helt plötsligt tid för både stickning och bloggning :)

Kristina H sa...

Jo Visjö är tvåtrådigt men på mässor säljer de entrådigt också, så jag slog till.

Bollebygdsbo sa...

Man ska verkligen ta tillvara alla tillfällen som gees! ;)

En award kan du hämta hos mig - om du vill.
Jag har fått en och vill ge den vidare till alla som finns bland mina länkar.
Hoppas att du, som ger så mycket till mig via din blogg, vill ta emot den.
Hälsningar från Ingela K
http://kreativitetsbloggen.blogspot.com/2010/01/overraskande-award.html

Tant Grön sa...

Blocka? Vad är det? Och varför?

Själv brukar jag använda sängen och tiden när maken är borta till att qvilta ihop lapptäcken. Det går inte någon annanstans i huset.
Undrar vad männen gör när vi är borta? Vill vi veta det?

Kristina H sa...

Blocka: tvätta och sen sträcka ut spetssjalen med nålar eller blockingwires för att mönstret ska framträda och den inte ska se ut som en trasselhärva. Det blir jättefint.

Bonnakäringen sa...

Oh vad fin shalen var... Men vad heter den, mönstret alltså...? Jag älskar "Fether and Fan"-mönster och jag går och laddar upp för att sätta stickorna i en sådan shal själv en dag.