2010-02-21

Vinteräventyr

Jag borde inte besöka garnaffärer, inte nog med att jag köper, jag blir dessutom så uppjagad att jag måste börja nya projekt direkt. Igår besökte jag premiären av Tant Thea, där finns massor av härliga garner, en del nytt som jag aldrig hade fått känna och lukta på och en del gamla och nyare favoriter som t ex Schoppelwolle! Allt detta i en urtrevlig, ljus och fräsch butik. Jag har fått en till favoritbutik på min lista, kul! Massor av kunder och sen mingel med Theas vänner och släktingar! Läs mer vad hon själv skriver. Jag köpte Long (ett Kauni/Evilla-liknande garn i urläckert grönlila och en härva exklusivt Lacegarn från Fyberspates, har tidigare stickat med ett annat garn därifrån och det var underbart. Jag åker gärna tillbaka till Tant Thea där jag träffade lite bloggfolk bl a Konststycket som också hade hittat dit.
När jag kom hem efter att ha fått både mingel och senare middag hemma hos Thea så hade snösvängen fixat till gatan och lagt allt som tidigare inte skottats framför vårt hus. 23.15 satte jag igång att skotta så att bilen kunde köras in. Himla trevlig motion:( , men när jag till slut landade i soffan fick jag se medaljregn, två medaljer på en gång. Tack för det! P g a skottningen orkade jag inte påbörja något nytt projekt i natt men nu så ska jag bara testa en sak...

Inga kommentarer: