2010-03-21

Daybreak kärlek ändå

Namnet på sjalen passar mig inte för jag är såhär års inte gärna uppe med solen, på vintern klarar jag det, jag är kvällsmänniska. Fast de gånger jag är uppe tidigt och ser solen gå upp under vår och sommar då tycker jag att det är fantastiskt vackert. Kan det vara därför som jag blivit förälskad i sjalen Daybreak. Jag stickar på som bara den, har inte så många varv kvar (dock rätt många maskor) och funderar över att göra fler och t o m göra nån sjal som är inspirerad av den och Ulmus som jag också gillar.

Jag har alltså inte gjort klart någon av de sjalar jag påbörjat på sista tiden, nu är det tre "på G-sjalar", men alla är fakiskt på sluttampen. Just det vad gör jag då? börjar på en liten väska i dominorutor, blev inspirerad när jag försökte avsluta mina gröna dominotossor och var tvungen att repa upp lite på ett gammalt UFO. Väskan, tossorna och Daybreak görs helt i garn som redan fanns i huset, bra va! Det var nog min dominoworkshop förra helgen som fick igång mig. Just nu kan man läsa om den och en miniutställning med dominogrejor i våra lokaltidningar, kul! Nästa lördag är det näverstickningsworkshop i Rörum, det kan finnas platser kvar.
Jag har gjort klart nåt, min bruna sjalkofta men, får nog försöka att justera den lite, tycker inte den sitter så bra, får ta tag i den biten snart...

I torsdags missade jag stickkaféet, kultur istället, Sofia Karlsson på konserthuset, mysig konsert, hon är verkligen en charmig artist.
Idag blir det mer kultur utflykt till Malmö, ska få lyssna till Carmina Burana, härligt!
I veckan har hemslöjdsföreningen årsmöte, läs mer på Lilliz, Ann-Mari Nilsson kommer, ska bli så kul att höra henne berätta om sin bok!

1 kommentar:

Sunna sa...

jag har ett mantra, många projekt samtidigt skapar kreativitet och det stämde ju på dig