2010-04-30

Stickar verkligen inte mycket

Känns konstigt men det går så sakta, så sakta och ingenting blir klart. Nu har jag faktiskt varit rejält förkyld i mer än två veckor och släpat mig till jobbet varje dag. På kvällarna har jag lagt mig i ordentlig tid, dvs mycket tidigare än jag brukar och det efter att ha somnat i soffan, men idag känns det som det håller på att vända. Jag tänker friskförklara mig och få lite fart på allt möjligt t ex i trädgården men också på stickningen. Nu ska nåt bli klart snart! I och för sig får jag skylla mig själv lite, en kofta i svart lin, faktiskt en idiotisk idé. Hitta på nåt tråkigare att sticka, nej just det det går inte. Jag ska också börja på lite nya grejor, ett par dominotossor, det blir dominokurs nästa helg i Rörum. Vill också virka en svart linsjal och kanske tota ihop någon liten babygrej, vi har fått barn på jobbet. Kul!

I brist på stickbilder blir det lite härliga vitsippor från Hovdala slott. Nu blir det bål och körsång på ett annat slott, nämligen Bäckaskog.

Inga kommentarer: