2010-07-03

Cykeltur i utlandet

I onsdags testade vi "Bycykler" i Köpenhamn. Man såg inte många, undrar vart dom tagit vägen det lär finnas 110 cykelställ med såndana cyklar. Vi hittade i alla fall två utanför turistbyrån mittemot hovedbangården och stoppade varsitt 20-kronorsmynt i cykeln, ungefär som en kundvagn. Cyklarna var i varierande skick, min hade en mystisk broms som tog när man trampat bakåt en god stund och den andra drog lätt åt höger. Ganska tungtramapde var de också men det funkade jättebra att cykla och vi fick se betydligt mer under de ca två timmar som vi cyklade omkring än vi brukar när vi promenerar vid våra "vanliga" Köpenhamnsturer. Jag hann med två garnaffärer Uldstedet och Sommerfuglen. På den senare hittade jag BOKEN och lite fint Shibui sockgarn och ett par dominostickor som bara måste bli mina. Ett besök i Perchs thehandel på Kronprinsens gade är också obligatoriskt och de hade som tur var det gröna Rooibos teet med päron och ingefära, mums!
Med hem köpte vi Illumboller, stora vetebullar med chokladpluttar i och socker och mandel på toppen, de passade utmärkt till det nya teet när vi vilade benen i soffan denna VM-fria dag. Pga av VM-uppehållet hade jag turen att träffa några gamla vänner på Ströget, helt klart måste vi åka och hälsa på dem mycket snart, kul med återseenden.
Min Shale växer och jag prioriterar den just nu bland mina stickningar, har gjort en liten mössa också. Jättetrevlig mössa som jag måste rekommendera, snabbstickad och rolig!

Inga kommentarer: