2011-01-24

Jag lider

för det är mörkt, mörkt och man kan inte fotografera stickat då. Det blir skitfult! När blir det ljust efter jobbet?
Nähä, nu slutar jag klaga! Jag har fått sticka till två härliga handbollsmatcher där Sverige har vunnit och det blir fler matcher!
Jag har börjat sticka två par muddar, ja lika bra att köra hårt! Ska ha mudd-workshop på jobbet ganska snart. blev tvungen att starta en till Shale i vitt och ljusgrått, den har velat ut i flera veckor så till slut kunde jag inte hålla emot längre.
Flera FO också senaste veckan: Två fuskpolos och en halsduk i näverstickning med ca 100-tals trådar som jag fick fästa. Näverkoftan är helt klar, knappar i, tvättad och har t o m haft den på mig en dag. Tycker den blev lite lång men skön öch jag har fått mycket beröm för den. Delar med mig av några trista bilder.
Min Enidtröja växer, inte mycket kvar, kanter på ärmarna och nedtill samt halskanten som kommer att bli en i-cord.


8 kommentarer:

Madam Munch sa...

Sikke mange fine ting du har gang i. Jeg er også i gang med pulsvarmere og for første gang med perler.

Anonym sa...

Hej!

Brukar du ha andra kurser? Det vill jag väldigt gärna komma på i så fall!!! Din flätning är verkligen snygg och din kofta blev urgo!

Jenny

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Caroline sa...

Hej!

Gillar verkligen det som du visar upp av dina alster i bloggen! Fint och inspirerande! Har du något mönster på näverstickad trekantssjal till salu? Om så är jag intresserad!

Caroline

Sunna sa...

vet du att jag tänkte i morse när jag åkte till jobbet att det börjar bli ljusare ute

Julie sa...

W-O-N-D-E-R-F-U-L

Kristina H sa...

Tack för fina kommentarer, ibland har jag någon kurs på Helylle i Kristianstad och en gång hade jag kurs hos Tant Thea i Helsingborg. Inget inplanerat just nu men det kan bli någon kurs i vår.

Jenny sa...

Åh, hur förmedlar du när du har kurser osv? Jag håller gärna ögon och öron öppna för sådana tillfällen!