2011-02-06

Ta tag i den saken

Laddar inför en vecka med många händelser både på jobbet och fritiden. På tisdag är det mudd-workshop på jobbet. Jag har fixat garn, pärlor och mönsterböcker. Jag brukar ju ha kurser med Eva på Helylle och då finns ju allt material på plats, så mycket enklare! Nu det är bara jag och då gäller det att ha med allt så vi inte sitter där och inte kan sticka för att jag har glömt något. Men det ska nog gå bra, tror jag har rätt bra koll på vad som ska med. Ska bara plocka ihop lite muddböcker och skriva ut några hemgjorda mönsterförslag.
Håller på med det sista på min Enid-tröja, den är lite trång över axlarna, kompassmodell är egentligen inte idealisk när man är axelbred. Jag får blocka lite tror jag, nu är det bara det sista på ärmarna, 5 cm nedtill och en i-cordavslutning i halskanten kvar. Kan den vara klar till nästa helg kanske?
Igår kväll gjorde jag det! Tog trappan ned i källaren och hittade min påbörjade spedetröja. Så nu har jag stickat ca 20 varv på den och det kändes helt OK. Tror den kan få följa med mig i min pendlartillvaro framöver, det enda problemet är ytmönstret i svart garn och stickor 1 1/2, svårt att se faktiskt! Jag har hjälptrådar och det underlättar något. Jag ska verkligen göra ett försök att sticka klart den innan stickstämman i juli. Sen har jag min vita Shale-kompis, den funkar så bra framför teven, lätt mönster, ljust garn, yes!
Det blir kofttema på Helylles stickkaféer några gånger men det hoppar jag nog inte på. Däremot vill jag gärna vara med och testa olika uppläggningar på torsdag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Blir lite avundsjuk på alla som kan mönstersticka och fixa de där småpillriga grejorna. Du är jätteduktig. Själv är jag på ruta 1 och tycker det är bra om det blir rätt någonstans. Enid-tröjan verkar bli jättefin /