2011-03-12

Bolero blir kofta

Boleron växer och är faktiskt en kofta, kroppen helt klar! Det har varit framåtillbakastickning sen ärmhålen, det tar för mycket tid och jag får ont i ena handleden av vridningarna när jag stickar de aviga varven, längtar till ärmarna som jag tänkte försöka sticka samtidigt med magic loop-teknik. Eva har inte kunnat hålla sig så hon testar lite broderi fast hon inte är riktigt klar med sin. Jag valde färg 4387 som botten en åskgrå färg, jag tycker att den drar åt blått men Eva tycker den drar åt grönt, jag gillar den mer och mer, med de vita luserna blir det en härlig effekt. Spedetröjan har också växt och där är jag mycket nära ärmhålsdelningen. Har lite planer, tänker sticka bakstycket först och sen räkna ut hur jag ska få en fin dekoration med reliefstickning på framstycket.

Idag stack jag en tur till Helylle och skulle köpa ett nystan Delight till min Inspira Cowl men just den färgen var slut! Lyckades hejda mig från att köpa ett nystan Noro Sekku, det verkar vara ett riktigt härligt sommarsjalsgarn. Tunt, mjukt och som vanligt när det är Noro, härliga färgkombinationer. Eva hade bara fått in fyra färger, hon väntar fler så jag väntar lite jag också. Där var en härlig färg nr 1 som ska dyka upp, den blev jag väldigt sugen på.
Vi hade fest på jobbet i veckan och inspirerad av Anitas föredrag förra veckan tog jag med en deg till jobbet och bakade ut så vi fick en blandning av köpt och nybakat bröd till vår buffé. Det blev en jättetrevlig kväll med god mat, gott sällskap och lite kulturella inslag nämligen slagverksorkester!

Inga kommentarer: