2011-05-15

I sista sekunden ...


... eller näst sista dagen lyckades jag komma iväg till utställningen Krona och Krans på Dunkers. Eva och jag tog tåget och stickade oss hela vägen till Helsingborg. Jag kämpade på med min nattröja, lite sådär kul just nu, ärmarna växer så sakteliga. Eva stickade en egen variant på Candle flame i lin till den kommande sjal-KAL-en på Helylle. Utställningen var jättefin, kul med alla dessa dekorationer och de moderniserade brudklädslarna. Sen var det workshop! Vi lärde oss göra kapsylblommor (jag har fått en ny passion), hur kul som helst och oändliga variationsmöjligheter! Nu ska jag jaga kapsyler till läsk och öl samt skruvkorkar till vin mm. Sen gjorde vi pappersblommor, jag körde vulgo och gjorde maffiga pionliknande saker, Eva passade även på att lära sig små rosor.
I Helsingborg finns Ebbas fik som går helt i 50-tals tappning och där avslutade vi vårt besök i Helsingborg med att äta för mycket, men gott!
En anledning till att min nattröja växer lite sakta är att jag försöker sticka ett fodral till min iPad. Första försöket med restgarner slutade i papperskorgen, hur fult kan det bli? Nu har jag köpt två färger och tagit två från lagret, så än så länge känns det bättre än förra försöket. Jag stickar konstiga "rutor" i Horst Schulz anda som sedan ska sammanfogas med stickade smala remsor. Hoppas det lyckas! Blir det fult det också så återstår bara att sticka ett enfärgat grått!
På tisdag blir det extra stickkafé med anledning av Norges nationaldag, 17:e maj!

3 kommentarer:

ylva sa...

åååh det verkarde vara en mysig utflykt, Kul att få prova på nåt nytt.

Garnyra sa...

Tänk där satt jag bredvid en av mina favoritbloggare och vek papperblommor.
Jag tyckte du hade snygg tröja på dig minsann.
Tänkte på Queen Mudd men trodde hon pratade skånska........så inte kunde det va hon. Tjii fick jag tills jag läste din blogg igen.

Kristina H sa...

Hej Garnyra! Kul med papperblommor och kul att träffa dig.